МЕТРО България отново събра на едно място родни производители и ресторанти по време на шестото издание на Фестивал на розовия домат
На 3-ти септември в Княжеската градина МЕТРО България отбеляза за шеста поредна година Фестивал на Розовия домат. Най-значимото събитие на компанията, което по традиция обединява родни производители, ресторанти и крайни потребители, беше официално открито от заместник-министъра на земеделието храните и горите Георги Събев, любимия кулинар – Ути Бъчваров и от изпълнителния директор на МЕТРО България – Никола Готрон.
„Много съм щастлив да поставя началото на шестото поредно издание на Фестивал на Розовия домат, което за поредна година затвърждава нашия ангажимент към българските фермери и производители. Горди сме да споделим, че от началото на кампанията „Отгледано с грижа в България“, работим с над 430 производителя, а над 50 000 професионални клиенти разчитат на свежестта и качеството на нашите продукти. Ние ще продължаваме да инвестираме в нашата програма и да гарантираме стабилната връзка между родния бизнес и българските земеделци“ – сподели изпълнителният директор на МЕТРО България Никола Готрон.
Заместник-министърът на земеделието, храните и горите Георги Събев поздрави организаторите на събитието като коментира: „Стратегията на Европейския съюз „От фермата до трапезата” от 2020-та година цели свързването на производители и потребители, както и достигането на стоките до крайните потребители с минимален брой посредници. Организирайки това събитие за шеста поредна година, МЕТРО България показва, че изпреварва тези европейски тенденции. Именно поради тази причина искам да ги поздравя, че подкрепят и поддържат българските производители.“
По време на празника на българския автентичен вкус посетителите имаха възможност да си закупят български розови домати и млечни продукти директно от родни производители. Кулинарният експерт Ути Бъчваров успя да предаде тънкостите за приготвяне на автентични български ястия, а пионерите по европейска средиземноморска кухня – шеф Джовани Балдантони и шеф-готвач Енца Барбаро – показаха нагледно приложението на родните домати в приготвянето на италианска зимнина. Един от най-обичаните земеделски продукти присъстваше и в рецептите на Яна Иванова от Резиденция Баба, която разкри дълго пазени рецепти от Северозападния регион на България. В кулинарната програма на „Фестивал на розовия домат“ се включиха и известни столични ресторанти и кулинарни академии. Ресторант Лиани, Crazy Diamond, МЕТРО Академия и CAI академия Варна представиха своите модерни интерпретации на българския ястия, а любителите на малцовите напитки можеха да избират от специална селекция бири и вкусни крекери, предоставени от 100 Beers и Zero Wave.
Устойчивото развитие и екосъобразния начин на живот също бяха на фокус в тазгодишното издание на фестивала. Фондация „Корен“ даде полезни съвети за компостиране в домашни условия, а ЕКО Партнърс бяха подготвили образователни игри, които насочиха вниманието на най-малките към разделното изхвърляне на отпадъци. В събитието се включиха и Градско градинарство, които показаха как се отглеждат кореноплодни растения в домашни условия. Организаторите от МЕТРО България пък изненадаха посетителите със специална игра, която
насърчи посетителите да събират печати от всички локации и да участват в томбола за спечелването на вълнуваща награда – екскурзия за двама до тайна дестинация в България.
Всяка година Фестивал на Розовия домат е кулминацията на програмата на МЕТРО „Отгледано с грижа в България“, която обединява малки и средни земеделски предприятия с ресторантьорския бизнес у нас. С всяка изминала година кампанията разширява обхвата си, като бъдещите планове на МЕТРО България включват разработката на дигитален проект, който цели още повече да скъси дистанцията между производителите, ХоРеКА сектора у нас и крайните потребители.