За шеста поредна година МЕТРО подкрепя местните производители под шапката на инициативата, обхващаща работата с български производители
И тази пролет екипът на МЕТРО България лично се включи във вече традиционното засаждане на изчезващия сорт български домати „Розова магия“ в с. Първомай, област Петрич. За шеста поредна година компанията се фокусира върху съхранението на автентичните български вкусове и подкрепя родните фермери в рамките на програмата „Отгледано с грижа в България“. Инициативата обхваща локални артикули, доставяни от редица малки земеделски производители директно до 11-те магазина на компанията в цялата страна. Реализираният обем на български плодове и зеленчуци през последните години непрекъснато нараства, като през 2021 г. достига до 8 600 тона. Асортиментът включва автентични български сортове домати, краставици, лук, чушки, зеле, боб и много други зеленчуци, а изобилието от местни плодове е също толкова впечатляващо.
За успешното засаждане на тазгодишната реколта на изчезващия сорт български домати „Розова магия“ допринесе и опитът на домакина Красимир Учителски – един от производителите, който работи съвместно с МЕТРО България вече четири години и е част фермерите, включени в програмата. Неговата продукция на домат „Розова магия“ достига 23 000 кг. годишно и се отглежда по естествен път, благодарение на топлия и благоприятен климат на петричкия район.
Местният производител разказа за различния подход при отглеждането на този сорт домати и как успява да създаде екологично чист продукт с отлични вкусови качества: „Спецификата при отглеждането на доматите е метода на производство на бабите ни – засажда се в почва, като се прекопава 2-3 пъти. Не използвам пестициди и за наторяването се използват естествено добити торове от околни животновъдни ферми. Този вид домат се различава от другите по вкус, консистенция и не на последно място – това е автентичен български сорт с история.“, коментира Краси Учителски.
За поредна година екипът на МЕТРО България подкрепя местните земеделски производители, като популяризира български автентични селскостопански продукти чрез програмата „Отгледано с грижа в България“. През 2022 година компанията се фокусира върху регионалност, сезонност и разширяване на обхвата на инициативата, като към розовия домат се присъединяват още череши, патладжан, тиквички, аспержи, микрорастения и дори ядливи цветя.
Работата на МЕТРО с малки, но разрастващи се производители е да ги насочи към по-екологосъобразни земеделски практики и повишени стандарти за качество. Освен че е гаранция за винаги пресни и свежи продукти, предлагането на сезонни плодове и зеленчуци в най-близкия до мястото на производството им магазин спомага и за редуцирането на въглеродните емисии. Разходът на по-малко гориво за транспорт респективно влияе и върху отделянето на по-малко вредни вещества за околната среда. Засадената реколта и тази година ще бъде представена по време на „Фестивал на Розовия домат“, който се провежда по традиция в началото на есента. Фестивалът дава възможност на местните земеделци да достигнат директно до потребителите, като презентират продукти собствено производство.