IMG_7246Министерство на земеделието и храните работи активно за ясни и еднакви правила за всички производители на пазара. Това заяви министърът на земеделието и храните Десислава Танева на пресконференция по повод присъединяването на Националния браншови съюз на хлебарите и сладкарите към кампанията „Купувам българското”, организиранa от БНТ2. „Ролята на държавата е да създаде правила, за да няма сив сектор и нелоялна конкуренция, което ще доведе и до по-голяма сигурност ”, подчерта министър Танева. Тя допълни, че когато няма „сив” сектор и нелоялна конкуренция, възможността за проследяемост на продуктите е съвсем възможна и гарантирана, което е важно за българския потребител.

Министър Танева посочи, че сериозен финансов ресурс от националния бюджет се отделя за реализирането на промоционални кампании за български продукти, за трайното им настаняване на вътрешния пазар на ЕС и на пазарите от трети страни. Продуктите, обект на промоция досега, са бяло саламурено сирене, кашкавал, кисело мляко, овче сирене и месо, вина със защитени наименования и други. „До момента България е изпълнила две промоционални програми и девет са в процес на изпълнение“, уточни министър Танева. Общата сума на тези проекти е над 39 млн. евро, като България поема 30% от финансирането им, ЕС – 50% и 20% предлагащите организации.

„Министерство на земеделието и храните активно подкрепя инициативи, като „Купувам българското“, каза още министър Танева. Тя допълни, че това е начинът да се утвърдят качествените български продукти на пазара и да се стимулира консумацията им от българския потребител.

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля, въведете Вашият коментар!
Моля, въведете името си тук